Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/index.php at 19 line
Buduj.com.pl - Portal budowlany
Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/ads/libraries/lib-db.inc.php at 76 line

Nowa automatyczna garażowa brama rolowana RollMatic firmy Hörmann

Garaż bywa nie tylko miejscem, w które odstawia się samochód. Często pełni też rolę przydomowego magazynu, w którym różne przedmioty przechowywane są także pod sufitem.

Jednak wysoko podwieszona deska surfingowa czy bagażnik samochodowy nie pozostawiają miejsca na chowaną pod stropem uchylną czy segmentową bramę garażową. Z myślą o takich sytuacjach firma Hörmann opracowała nową garażową bramę rolowaną RollMatic. To pierwsza na rynku, i jak dotąd jedyna, rolowana brama garażowa, w której zastosowano mechanizm sprężyn naciągowych. RollMatic standardowo wyposażona jest w napęd, który umożliwia komfortowe obsługiwanie bramy pilotem bez wysiadania z samochodu.

Brama RollMatic zbudowana jest z pojedynczych segmentów nawijanych na wał, dzięki czemu także przed garażem pozostaje dużo wolnego miejsca. Konstrukcja bramy opiera się na modelu sprawdzonym w bramach segmentowych: w bocznym kanale prowadzone są podwójne sprężyny naciągowe, które utrzymują ciężar aluminiowych segmentów i niezależnie od położenia bramy zapobiegają jej opadnięciu. To rozwiązanie chroni napęd bramy, który potrzebuje mniej siły do jej otwarcia. W razie awarii zasilania bramę można z łatwością otworzyć ręcznie, bez uciążliwego posługiwania się korbą.

RollMatic posiada także mechanizm automatycznego rozłączania. Natychmiastowo po napotkaniu na przeszkodę zatrzymuje on bramę, a nastepnie cofa, umożliwiając jej usunięcie. Jak wszystkie bramy garażowe firmy Hörmann RollMatic jest też wyposażona w zintegrowane mechaniczne zabezpieczenie przed podważeniem. Specjalny układ segmentów na wale nawijającym przy zamkniętej bramie i ich połączenie z napędem znacznie utrudnia podważenie bramy. Ponadto istnieje też możliwość instalacji alarmu akustycznego jako dodatkowego zabezpieczenia przed włamaniem. Gdy zamocowany z boku czujnik zarejestruje podnoszenie bramy, rozbrzmiewa sygnał alarmowy o natężeniu 110 decybeli.
Brama RollMatic dostarczana jest wraz napędem, który specjalnie dopasowany został do jej konstrukcji. Montowany z boku wału nawijającego napęd jest kompatybilny z elementami wyposażenia dodatkowego, na przykład z ekskluzywnym pilotem HSD 2 firmy Hörmann.
Nowa brama RollMatic firmy Hörmann jest dostępna w dziewięciu popularnych kolorach preferowanych oraz w drewnopodobnych okleinach typu Decograin w kolorze Golden Oak i Rosewood.
Fot. 1
Więcej wolnego miejsca: w nowej bramie rolowanej RollMatic segmenty są nawijane na wał. Miejsce pod stropem, przeznaczone w innych konstrukcjach na chowanie płyty bramy, można tu wykorzystać na podwieszenie deski surfingowej lub schowanie nieużywanego bagażnika samochodowego
Fot. 2
Nowa brama z napędem: garażowa brama rolowana RollMatic firmy Hörmann w wersji standardowej wyposażona jest w napęd
 
Fot. 3
Sprawdzony mechanizm sprężyn naciągowych: podwójne sprężyny wspomagają i oszczędzają mechanizm napędu.
 
Fot. 4
Mechaniczne zabezpieczenie przed podważeniem: specjalny układ segmentów na wale nawijającym i ich połączenie z napędem zabezpieczają bramę przed podważeniem od zewnątrz.

Artykuł dodał: Kamil Bielicki

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright by buduj.com.pl © 2006 - 2024

Developed by Brodex | projekt graficzny: Marcin Gleń
serwery tani hosting w aBajt