Nr: #8192 Info: Function set_magic_quotes_runtime() is deprecated in /home/budujcom/public_html/ads/config.inc.php at 597 line

Dobra akustyka w miejscu pracy

Odpowiednia akustyka jest niezmiernie ważna w każdym miejscu pracy. Sprzyja koncentracji i ułatwia wykonywanie zadań. Aby poprawić parametry akustyczne wnętrza, wystarczy zastosować właściwie dobrane sufity podwieszane

Hałas uniemożliwia skupienie oraz zmniejsza tym samym efektywność pracy. Zwłaszcza w otwartym, dużym pomieszczeniu biurowym typu „open space” pochodzące z różnych źródeł dźwięki nakładają się na siebie, powodując wysokie natężenie hałasu. Szum komputerów, drukarek oraz dzwoniące telefony i liczne rozmowy przeszkadzają w wykonywaniu wszystkich wymagających koncentracji czynności. Aby poprawić parametry akustyczne wnętrza, trzeba zastanowić się nad zastosowaniem odpowiednich materiałów wykończeniowych.Przede wszystkim jednak należy sprecyzować wymagania oraz określić, jaką funkcję pełni przestrzeń biurowa. Inny problem pojawia się bowiem w pomieszczeniu, w których pracownicy wykonują zadania w grupach, inny w call center, kiedy komunikacja odbywa się głównie przez telefon.

Zgodnie z charakterem pracy
Najprostszym sposobem kształtowania akustyki we wnętrzu jest zastosowanie odpowiednich sufitów podwieszanych. W zależności od charakteru miejsca, będą one umożliwiały rozumienie mowy i równomierne rozprzestrzenianie się głosu lub też, dzięki wysokiemu wskaźnikowi pochłaniania dźwięku, pozwolą na dyskretne prowadzenie rozmów.W salach konferencyjnych i wszystkich pomieszczeniach, w których pracuje się w grupach, niezmiernie istotną kwestią jest to, aby głos był słyszalny w każdym zakątku wnętrza. W tego typu miejscach stosuje się sufity podwieszane o wysokim, lecz nie najwyższym stopniu pochłaniania dźwięku, na przykład Ultima, Perla lub Sabbia – mówi Anna Baczkowska z firmy Armstrong. – Zupełnie innego produktu potrzeba w przypadku biur, w których każdy pracuje samodzielnie. Tu priorytetem będzie dyskrecja rozmów, nikt bowiem nie może sobie wzajemnie przeszkadzać. Doskonale sprawdzą się więc płyty sufitowe o wysokich parametrach dźwiękoizolacyjności akustycznej wzdłużnej, na przykład Ultima dB lub Sahara dB – dodaje Baczkowska.
Dobrym rozwiązaniem dla call center może okazać się zastosowanie sufitów wyspowych Canopy, które pozwolą na oddzielenie poszczególnych stanowisk pracy oraz poprawę ich parametrów akustycznych. - Canopy to system płyt mineralnych z twardej lub miękkiej wełny, metalowych i poliwęglanowych, podwieszanych na linkach, które można przytwierdzić do sufitu lub ściany – tłumaczy Baczkowska. – Wygięte, proste lub wklęsłe płyty Canopy dobrze prezentują się zawieszone na różnych wysokościach pojedynczo lub w grupach. Nie tylko atrakcyjnie wyglądają, ale również redukują poziom hałasu i zmniejszają zasięg dźwięku – dodaje Baczkowska.
 
Zastosowanie sufitów podwieszanych to z pewnością najłatwiejszy sposób na poprawienie akustyki wnętrza. Właściwie dobrane umożliwią koncentrację w oraz korzystnie wpłyną na jakość i efektywność pracy. Wystarczy zastanowić się nad specyfiką i charakterem danej przestrzeni, aby wybrać produkt, który rozwiąże wszystkie problemy związane z uciążliwym hałasem w miejscu pracy.

Artykuł dodał: Kamil Bielicki

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright by buduj.com.pl © 2006 - 2018

Developed by Brodex | projekt graficzny: Marcin Gleń
serwery tani hosting w aBajt