Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/index.php at 19 line
Buduj.com.pl - Portal budowlany
Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/ads/libraries/lib-db.inc.php at 76 line

Grupa Selena - 650 ml zł przychodów dzięki akwizycjom

Grupa Selena – holding spółek prowadzących produkcję i dystrybucję chemii budowlanej na całym świecie – osiągnęła narastająco po 4 kwartałach 2009 roku przychody ze sprzedaży w wysokości 651,1 mln zł wobec 529,6 mln zł w roku 2008, co oznacza wzrost o 23%. Zysk brutto na sprzedaży wyniósł w tym okresie 233,5 mln zł i zwiększył się o 45%. Zysk operacyjny ukształtował się na poziomie 20,9 mln zł (wobec 7,7 mln zł w 2008). Zysk netto wyniósł 4,7 mln zł.

Wyniki Grupy Selena za 2009 rok to efekt rozwoju organicznego oraz konsekwentnie prowadzonej strategii akwizycyjnej. Pomimo niesprzyjającej sytuacji makroekonomicznej Selena realizowała założone cele, koncentrując się na wzmocnieniu globalnej sieci dystrybucji oraz konsolidacji nowych podmiotów. W 2009 roku dokonano przejęcia spółki „Quilosa” – producenta i lidera segmentu klejów i uszczelniaczy na rynku hiszpańskim – oraz spółki dystrybucyjnej „Kvadro” w Rosji.

Dzięki dokonanym transakcjom Selena wzmocniła swoją pozycję w Europie południowej oraz na rynku rosyjskim, a sprzedaż Grupy na rynkach zagranicznych wzrosła o 94,2 mln zł. Kluczowy wpływ na zwiększenie przychodów z działalności zagranicznej wywarła konsolidacja wyników hiszpańskiej spółki „Quilosa” za okres lipiec – grudzień 2009, które wyniosły ponad 67 mln zł. Istotny wpływ na wyniki miał także rozwój organiczny i wzrost przychodów na pozostałych rynkach Grupy Selena, w szczególności w Turcji, na Ukrainie i w Chinach.
Wzrost sprzedaży na rynku krajowym o 27,3 mln zł to efekt zwiększenia sprzedaży do dotychczasowych kontrahentów, pozyskania nowych klientów oraz rozwoju sprzedaży nowych grup produktowych (m.in. systemy ociepleń Tytan EOS).
„Ze względu na trwające spowolnienie gospodarcze, rok 2009 był dla branży budowlanej trudnym okresem. Na większości rynków, w których działamy, odnotowano spadki PKB, a liczba inwestycji w budownictwie mieszkaniowym znacznie spadła, co w bezpośredni sposób przekłada się na popyt na artykuły budowlane. Pomimo tego udało nam się osiągnąć wzrost przychodów i marży brutto, na co wpływ miały zarówno zrealizowane akwizycje, jak i wzrost organiczny. Uzyskane wyniki są efektem przyjętej strategii i globalnego modelu działania, który zmniejsza ryzyko związane ze spadkiem koniunktury na poszczególnych rynkach regionalnych. Aż 65,3% przychodów Grupy Selena za 2009 rok pochodziło z działalności zagranicznej” – powiedział Krzysztof Domarecki, prezes zarządu SELENA FM SA, spółki kierującej działalnością Grupy.
Po czterech kwartałach 2009 roku Grupa Selena odnotowała spadek zysku netto do 4,7 mln zł, czego przyczyną było utworzenie odpisu aktualizacyjnego należności od rosyjskiego dystrybutora w kwocie 18,0 mln zł.
Grupa nadal utrzymuje niski poziom skonsolidowanego zadłużenia netto oraz wykazuje zdolność generowania przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej, co daje podstawy do stabilnego prowadzenia działalności operacyjnej w 2010 roku oraz pozwala na realizację dalszych celów akwizycyjnych.
W roku 2010 Grupa Selena będzie kontynuować dotychczasową strategię ekspansji geograficznej. W dalszym ciągu priorytetowym kierunkiem rozwoju będą Chiny, gdzie trwa rozbudowa sieci sprzedaży, a z końcem 2010 roku planowane jest uruchomienie produkcji pian i klejów w zakładzie w strefie ekonomicznej Nantong. Należy zaznaczyć, że wpływ inwestycji podejmowanych na rynku chińskim na poziom przychodów ze sprzedaży zacznie być odczuwalny dopiero w roku 2011. Plany Grupy Selena na rok bieżący zakładają też dalszą integrację spółki „Quilosa”.
Na rynku polskim Selena oczekuje obecnie na decyzję UOKiK odnośnie zakupu spółki „Przedsiębiorstwo Materiałów Izolacyjnych Izolacja – Matizol SA” – producenta pap i gontów dachowych. Integracja spółki Izolacje Matizol znacznie wzmocni pozycję Seleny w segmencie produktów dekarskich i bezpośrednio wpłynie na przychody Grupy.
Grupa Selena będzie także kontynuować strategię rozwoju przez akwizycje na terenie Europy i Azji.
Perspektywy na rok 2010 oceniamy z umiarkowanym optymizmem. Ze względu na mniejszą ilość pozwoleń na budowę wydanych w roku 2009, koniunktura w branży budowlanej w roku 2010 nie poprawi się. Na rynku krajowym spodziewany jest nieduży wzrost PKB o około 2%, natomiast na rynkach Europy Centralnej i Wschodniej zakładamy niewielkie ożywienie gospodarcze i wzrost PKB o 2-4%. Sytuacja w Europie Zachodniej pozostanie bez zmian. Pomimo niekorzystnych prognoz dla budownictwa oczekujemy, że dzięki przeprowadzonym przez Grupę akwizycjom oraz inwestycjom przychody ze sprzedaży w roku 2010 wzrosną”– szacuje Krzysztof Domarecki.
Informacje dodatkowe:
Grupa Selena to holding spółek zajmujących się produkcją i dystrybucją chemii budowlanej, prowadzący działalność na całym świecie i oparty na polskim kapitale. Grupa posiada spółki w 17 krajach, w tym zakłady produkcyjnew Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, USA, Turcji oraz w Hiszpanii.
Grupa Selena jest - pod względem wielkości - czwartym na świecie producentem piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi.
Sprzedaż zagraniczna Grupy Selena stanowiła w 2009 roku 65,3% przychodów. Firma realizuje zamówienia na rynkach ponad 50 państw, w tym przez własne spółki handlowe zlokalizowane w 17 krajach (Polska, Rosja, Czechy, Finlandia, Hiszpania Kazachstan, Ukraina, Bułgaria, Rumunia, Węgry, Niemcy, Włochy, Brazylia, USA, Korea Płd., Chiny i Turcja). Ponadto, Grupa Selena planuje umacnianie pozycji w regionach: Azji Południowo-Wschodniej, Bliskiego Wschodu, Ameryki Południowej, Ameryki Północnej oraz dalszą ekspansję na nowe rynki zagraniczne.
Grupa Selena oferuje szeroką gamę produktów przeznaczonych zarówno dla profesjonalnych wykonawców, jak i użytkowników indywidualnych - główne marki to TYTAN oraz ARTELIT.
Od kwietnia 2008 akcje spółki holdingowej Grupy – Selena FM SA – notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W wyniku emisji akcji spółka pozyskała 161,0 mln zł netto.
Zestawienie najważniejszych inwestycji Grupy w 2009 i 2008 roku:
2009 rok:
·          Rozpoczęcie budowy zakładu produkcyjnego pian montażowych, uszczelniaczy i klejów w specjalnej strefie ekonomicznej w Nantong koło Szanghaju w Chinach;
·          Objęcie przez Selenę Co SA 51% udziałów w hiszpańskiej spółceIndustrias Quimicas Löwenberg (Quilosa), zajmującej się produkcją i dystrybucją artykułów chemii budowlanej w Hiszpanii;
·          Przejęcie 100% udziałów w rosyjskiej spółce OOO Kvadro.
2008 rok:
·          Nabycie przez spółkę TYTAN EOS zakładów produkcyjnych w Krzeszowicach i Lubinie wytwarzających systemy ociepleń, kleje do płytek ceramicznych oraz zaprawy murarskie;
·          Nabycie 85% udziałów w spółce POLYFOAM Yalitim Sanayi ve Tic Ltd w Turcji  specjalizującej się w produkcji i dystrybucji piany poliuretanowej do montażu okien i drzwi.
·          Rozbudowa zakładu produkcyjnego pian poliuretanowych w Nowej Rudzie.
Pozycja rynkowa
Kluczowym elementem strategii Grupy Selena jest jakość. Pojęcie "przewaga dzięki produktowi" oznacza, że w każdej kategorii produktów Grupa Selena dąży do tego, aby jej wyroby miały najwyższą pozycję jakościową. Taka strategia zapewnia wysoki poziom zaufania klientów do produktów i procentuje w przyznawanych spółce licznych wyróżnieniach.
Pozycja Grupy Selena w Polsce:
1.       Lider w kategorii pian: 37% udział w rynku (w ujęciu wartościowym oraz ilościowym).
2.       Drugie miejsce w kategorii uszczelniaczy: 19% udział w rynku.
Działalność Grupy Selena obejmuje wszystkie etapy tworzenia produktów: począwszy od zaawansowanych badań, przez produkcję, dystrybucję, marketing, aż po sprzedaż na całym świecie. Na każdym etapie kreowania produktów Selena gwarantuje innowacyjne rozwiązania, które zapewniają utrzymanie najwyższych, światowych standardów, potwierdzonych licznymi nagrodami i międzynarodowymi certyfikatami jakości.
Wysoką jakość produktów Seleny potwierdzają prestiżowe nagrody i certyfikaty renomowanych instytucji.
Nagrody otrzymane na przestrzeni ostatnich lat:
2010 rok:
·         Tytan Professional – kluczowa marka z portfolio Grupy Selena – znalazł się w prestiżowym gronie liderów konsumenckiego rankingu TOP MARKA 2010. Przyznane już po raz kolejny wyróżnienie potwierdza wysoką jakość produktów Tytan Professional, docenianą przez polskich konsumentów;
·         Selena SA już po raz kolejny znalazła się wśród „Diamentów Forbesa”. Zestawienie skupia prestiżowe grono firm, które w ostatnich trzech latach najbardziej dynamicznie zwiększały swoją wartość.
2009 rok:
·        Grupa Selena znalazła się wśród najbardziej innowacyjnych firm wybranych spośród Listy 2000 opracowanej przez dziennik „Rzeczpospolita”;
·        Selena FM SA otrzymała tytuł „Perły Polskiej Gospodarki” w rankingu opracowanym przez Instytut Nauk Ekonomicznych Polskiej Akademii Nauk wraz z miesięcznikiem Polish Market;
·         Selena SA otrzymała Dolnośląską Nagrodę Gospodarczą. Wyróżnienie to przyznawane jest podmiotom gospodarczym, których działalność jest szczególnie istotna dla rozwoju regionu;
·         Piana poliuretanowa Tytan Professional O2 65 z portfolio Grupy Selena otrzymała tytuł „Wybór Profesjonalisty”. Produkt uzyskał najlepsze wyniki w testach jakościowych przeprowadzonych w Kijowie przez czołowe media z branży stolarki otworowej;
·         Selena USA Inc. – amerykańska spółka należąca do Grupy Selena – otrzymała nagrodę 2009 Best of Elkhart Award w kategorii „Kleje i uszczelniacze”. Ranking wyróżnia najlepsze firmy lokalne prowadzące działalność na rynku amerykańskim;
·         Tytan Professional – kluczowa marka Seleny – po raz kolejny został nagrodzony „Złotym Laurem Konsumenta” w kategorii „Silikony i pianki”. Celem rankingu konsumenckiego organizowanego przez grupę Media Partner jest wyłonienie produktów, które cieszą się największą popularnością i zaufaniem wśród klientów;
·         Selena SA otrzymała po raz 3 prestiżowy tytuł „Lidera Branży Stolarki Budowlanej” w kategorii „piany i silikony”;
·         Klej do styropianu Tytan EOS został „Produktem Wykonawcy 2009”w kategorii izolacje termiczne i systemy ociepleń.Celem konkursu jest wyłonienie najlepszych dostępnych na polskim rynku produktów wykorzystywanych w pracach budowlanych oraz remontowo-wykończeniowych;
·         Należąca do Seleny marka Tytan Professional została uhonorowana prestiżowym tytułem TOP MARKA 2009 dla najbardziej znanych brandów na polskim rynku;
·         Selena SA została laureatem prestiżowej nagrody Gazele Biznesu przyznawanejdynamicznie rozwijającym się spółkom krajowym, które osiągają dobre wyniki finansowe i są rzetelnym partnerem w biznesie;
·         Selena FM SA została wyróżniona certyfikatem „Przejrzysta Firma 2008” - nagroda przyznawana jest przedsiębiorstwom, które w swoim działaniu kierują się zasadą wiarygodności i uczciwości finansowej;
·         Selena FM SA otrzymała tytuł „Lidera eksportu na wschód” - wyróżnienie przyznaneprzez Polską Izbę Przemysłowo-Handlową Budownictwa za znaczący wzrost sprzedaży w krajach wschodnich w okresie 2006-2008;
·         Klej do styropianu Tytan EOS został wyróżniony nagrodą „TOP BUILDER 2009”. Nagroda przyznawana jest innowacyjnym produktom, materiałom i tym systemowym rozwiązaniom, które na polskim rynku wyróżniają się bardzo dobrymi parametrami technicznymi, gwarantującymi wysoką jakość i przewagę technologiczną.
Wyroby oferowane przez Grupę Selena produkowane są według standardów ISO 9001, dzięki czemu zapewnione są: wysoka i stabilna jakość oraz bezpieczeństwo dla użytkowników. Potwierdzają to posiadane międzynarodowe i polskie atesty oraz certyfikaty.
Więcej informacji o spółce na www.selenafm.com

Artykuł dodał: Kamil Bielicki

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright by buduj.com.pl © 2006 - 2024

Developed by Brodex | projekt graficzny: Marcin Gleń
serwery tani hosting w aBajt