Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/index.php at 19 line
Buduj.com.pl - Portal budowlany
Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/ads/libraries/lib-db.inc.php at 76 line

Centrum Klima: rusza oferta publiczna

Centrum Klima – wiodący w na rynku polskim oraz liczący się w Europie producent i dystrybutor systemów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych – opublikowała dzisiaj prospekt emisyjny i zaprezentowała założenia oferty publicznej. Spółka zaoferuje akcje wyłącznie nowej emisji w liczbie 3 mln (akcje zwykłe na okaziciela serii C). Główni akcjonariusze zobowiązali się do niezbywania swoich akcji przez najbliższe 12 miesięcy, natomiast BZ W BK Inwestycje Sp. z o.o. przez 6 miesięcy. Cena maksymalna akcji zostanie podana do publicznej wiadomości 15 października.

Proces book buildingu odbędzie się w dniach 16-19 października 2009 do godz. 15:00, a zapisy na akcje będą prowadzone w dniach 20-22 października. Intencją Spółki jest przydzielenie około 70% akcji serii C będących przedmiotem oferty publicznej w Transzy Inwestorów Instytucjonalnych, natomiast pozostałe około 30% w Transzy Inwestorów Indywidualnych.Do obrotu wprowadzonych zostanie także do 3 mln PDA serii C.

Spółka planuje rozpoczęcie notowań Praw do Akcji Serii C na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie na początku listopada 2009 roku.
Oferującym akcje spółki Centrum Klima jest Dom Inwestycyjny BRE Banku, natomiast doradcą finansowym – Capital One Advisers. Zapisy na akcje będzie można składać w Punktach Obsługi Klienta Domu Inwestycyjnego BRE Banku S.A.
„Naszym priorytetem jest utrzymanie pozycji wiodącego na rynku polskim producenta i dystrybutora produktów z rynku wentylacyjno-klimatyzacyjnego. Centrum Klima działa z sukcesem od wielu lat i ma mocną, ugruntowaną pozycję w branży. Potencjał wzrostu firmy potwierdzają wyniki finansowe osiągnięte w I półroczu 2009. Jesteśmy przekonani, że perspektywy rozwoju branży znajdą odzwierciedlenie w zainteresowaniu inwestorów naszą spółką” mówi Marek Perendyk prezes zarządu Centrum Klima SA.
Centrum Klima jest jedyną firmą z branży wentylacyjno-klimatyzacyjnej notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie oraz jedną z nielicznych przedstawicieli tego segmentu posiadających status spółki publicznej na rynkach europejskich.
Cele emisyjne oraz opis planowanych inwestycji Centrum Klima realizowanych z wpływów z emisji Akcji Serii C:

Planowane działania
Cele działań
Wydatki inwestycyjne
Budowa i wyposażenie nowego centrum magazynowo-produkcyjnego oraz zaplecza biurowego w Wierzchowie koło Warszawy.
·         Zwiększenie skali i wydajności produkcji
·         Optymalizacja procesu logistycznego związanego z załadunkiem i rozładunkiem
·         Znaczące powiększenie powierzchni magazynowej ułatwiające dalszą rozbudowę oferty asortymentowej przy wykorzystaniu systemu wysokiego składowania i wykorzystania kodów w logistyce magazynowej
·         Poprawa logistyki i organizacji działu produkcyjnego i działu dystrybucji. Możliwość zwiększenia zatrudnienia w przyszłości i pracy w systemie wielozmianowym
ok. 32 mln zł
Drugi etap wdrożenia systemu informatycznego klasy ERP
·         Ułatwienie organizacji procesu zakupu, magazynowania i sprzedaży produktów z oferty Spółki
ok. 1,5 mln zł
Zasilenie kapitału obrotowego Spółki
·         Umocnienie pozycji w zajmowanych segmentach rynku oraz wyjście na nowe rynki geograficzne
ok. 5 mln zł

Inwestycje są odpowiedzią na rosnące zainteresowanie ofertą produktową Centrum Klima w kraju i zagranicą. Mają na celu optymalizację kosztów operacyjnych, podwyższenie jakości obsługi klienta oraz zwiększenie efektywności prowadzonej działalności pozwalające na zaspokojenie rosnących potrzeb dotychczasowych kontrahentów oraz realizację kolejnych zyskownych zleceń. Większość wydatków na budowę centrum magazynowo-produkcyjnego oraz zaplecza biurowego w Wieruchowie pod Warszawą przewidziana jest na rok 2010. Rozpoczęcie produkcji w nowym zakładzie planowane jest w 2011 roku.
Strategia rozwoju Centrum Klima zakłada
  • Rozwój działalności produkcyjnej – w związku ze stale rosnącym zainteresowaniem odbiorców krajowych i zagranicznych asortymentem oferowanym przez Centrum Klima rozbudowywane moce produkcyjne spółki tak, aby udział produkcji własnej w strukturze przychodów ogółem wzrósł z obecnych 20% do około 40% w 2011 roku.
  • Rozwój działalności eksportowej wI półroczu 2009 sprzedaż zagraniczna Centrum Klima wzrosła do poziomu 22,8% przychodów, czyli o 37% w porównaniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Firma eksportuje swoje produkty głównie do krajów Unii Europejskiej. Długoterminowa strategia Centrum Klima zakłada wzrost udziału sprzedaży zagranicznej do poziomu około 45%.
·         Wzrost skali działalności dystrybucyjnej – jako element oferty komplementarny do cieszących się bardzo dużym zainteresowaniem produktów własnych Centrum Klima.
  • Aktywna polityka marketingowa i sprzedaży – Centrum Klima podejmuje działania zmierzające do budowy wizerunku specjalisty, eksperta oraz lidera na rynku HVAC w Polsce oraz zwiększania rozpoznawalności na rynkach zagranicznych. W oparciu o powadzone analizy branży i konkurencji spółka konsekwentnie dostosowuje swoją ofertę do wymagań odbiorców.
·         Optymalizacja procesu dostaw towarów oraz materiałów – zakłada usprawnienie i zwiększenie efektywności w zakresie łańcucha: producent – dystrybutor – klient oraz maksymalizowanie możliwości absorbowania marży zarówno w przypadku dystrybucji towarów dostawców zewnętrznych jak i sprzedaży produktów własnych. Usprawnieniu procesów organizacji i logistyki służyć będzie także, planowane przez spółkę, wdrożenie nowoczesnego systemu IT.
Wyniki finansowe Centrum Klima:
·         Wysoki potencjał spółki potwierdzają uzyskiwane wyniki finansowe. Centrum Klima osiągnęła w II kwartale 2009 zysk netto na poziomie 2,1 mln zł, co oznacza wzrost o 74% wobec I kwartału 2009. Przychody spółki w II kwartale 2009 wyniosły 17,9 mln zł i były wyższe o 5% w porównaniu do I kwartału 2009 roku (17 mln zł).
  • W latach 2002-2008 średnioroczny wzrost przychodów Centrum Klima wynosił ponad 33%, natomiast zysk netto wzrastał w tym okresie średnio o ponad 61% rocznie. Wskaźniki te potwierdzają dobrą kondycję ekonomiczną spółki oraz wskazują na duży potencjał Centrum Klima.
W dniu 27 maja 2008 roku Centrum Klima przeprowadziła niepubliczną ofertę akcji na rynku ASO NewConnect i  pozyskała 7,75 mln zł. Środki z emisji przeznaczono na rozbudowę i modernizację zakładu produkcyjnego w Piastowie. Od 6 stycznia 2009 akcje Centrum Klima są notowane na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie.
Centrum Klima prognozuje, że w 2009 roku osiągnie przychody w wysokości 70,6 mln zł oraz zysk netto na poziomie 7,0 mln zł. Na 2010 rok spółka zakłada wzrost przychodów wobec 2009 roku o 9,6% (78,2 mln zł), a zysku netto o 18,9% (8,6 mln zł).

Harmonogram oferty publicznej Centrum Klima SA
15 października 2009
Podanie do publicznej wiadomości Maksymalnej Ceny Emisyjnej
16-19 października 2009, do godz. 15
 
 
 
Proces budowy księgi popytu wśród Inwestorów Instytucjonalnych
19 października 2009
Ustalenie i podanie do publicznej wiadomości Ceny Emisyjnej oraz liczby akcji serii C oferowanych w poszczególnych transzach
20 października 2009
Otwarcie subskrypcji
20-22 października 2009
Przyjmowanie zapisów na Akcje Oferowane w Transzy Inwestorów Indywidualnych oraz w Transzy Inwestorów Instytucjonalnych
23-27  października 2009
Termin na złożenie ewentualnych zapisów na Zaproszenie Zarządu
26 października 2009
Przydział Akcji Serii C w Transzy Inwestorów Indywidualnych na sesji GPW
Do 27 października 2009
Przydział Akcji Oferowanych w Transzy Inwestorów Instytucjonalnych/ Zamknięcie subskrypcji

Informacje o firmie:
 Centrum Klima jest wiodącym na rynku polskim oraz liczącym się w Europie producentem i dystrybutorem systemów wentylacyjnych i klimatyzacyjnych. Firma działa na rynku wentylacji i klimatyzacji od 1995 roku.
Przedsiębiorstwo generuje ponad 20% przychodów ze sprzedaży produktów własnych, natomiast pozostałą część stanowi dystrybucja towarów innych producentów, głównie z Europy oraz Azji.
Produkty oferowane przez spółkę dostarczane są generalnym wykonawcom, firmom instalacyjno-montażowym, deweloperom oraz podmiotom działającym w branży wentylacyjno-klimatyzacyjnej. W latach 2007-2008 Centrum Klima zrealizowała projekty na rzecz prestiżowych odbiorców oraz w znanych lokalizacjach, do których należą instytucje i obiekty użyteczności publicznej, centrale banków, duże centra handlowe, w tym m.in. siedziba PAN, Pałac Prezydencki, Stacja Metra Kabaty, Bank PKO BP, Nordea, Deutsche Bank, Alior Bank, Centrum handlowe Złote Tarasy, Tesco, Carrefour, Toyota Motor Poland, Vistula, Procter&Gamble.
Spółkakonsekwentnie poszerza także skalę działalności na rynkach eksportowych. Sprzedaż zagraniczna dotyczy przede wszystkim produktów własnych. Dynamiczny wzrost udziału eksportu gwarantuje spółce ciągłość zamówień o znacznie wyższych marżach niż w przypadku kontraktów na rodzimym rynku, co ma przełożenie na stabilność produkcji.Długoterminowa strategia Centrum Klima zakłada wzrost udziału sprzedaży zagranicznej do poziomu około 45%. Z oferty Centrum Klima korzystają kontrahenci z ponad 20 państw, w tym m.in.: Belgii, Czech, Danii, Francji, Holandii, Irlandii, Litwy, Niemiec, Słowacji, Wielkiej Brytanii, Włoch, Izraela, Mołdawii, Macedonii i Ukrainy.
Centrum Klima posiada nowoczesny park maszynowy, w którego skład wchodzą maszyny czołowych producentów, takich jak: Spiro Int. (Szwajcaria), Wammes Machinery (Niemcy), Tormec (Szwajcaria), Drossbach (Niemcy), Cidan (Dania), Omera (Włochy). Firma dysponuje szerokim zapleczem produkcyjno-handlowym. Magazyn główny i dwie hale produkcyjne zlokalizowane są w Piastowie. W Warszawie natomiast mieści się punkt sprzedaży i obsługi klienta wraz z dodatkowym magazynem.
Wysoki potencjał spółki potwierdzają uzyskiwane wyniki finansowe. W latach 2002-2008 średnioroczny wzrost przychodów Centrum Klima wynosił ponad 33%, natomiast zysk netto wzrastał w tym okresie średnio o ponad 61% rocznie. Wskaźniki te potwierdzają dobrą kondycję ekonomiczną spółki oraz wskazują na duży potencjał Centrum Klima.
Centrum Klima istnieje od 1995 roku i obecnie zatrudnia ok. 151 osób. W dniu 27 maja 2008 roku spółka zadebiutowała na rynku ASO NewConnect, co było poprzedzone przeprowadzeniem niepublicznej oferty akcji. Począwszy od 6 stycznia 2009 roku akcje Centrum Klima notowane są na rynku regulowanym prowadzonym przez Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka jest jedyną firmą z branży wentylacyjno-klimatyzacyjnej notowaną na GPW w Warszawie oraz jednym z nielicznych przedstawicieli tego segmentu posiadających status spółki publicznej spośród firm europejskich.

 

www.centrumklima.pl oraz na stronie internetowej oferującego – Domu Inwestycyjnego BRE Banku S.A. www.dibre.pl.
Elektroniczna wersja prospektu emisyjnego opublikowana została na podstawie art. 45 w związku z art. 47 ust. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 29 lipca 2005 roku o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego obrotu oraz o spółkach publicznych.
Inwestorzy powinni uważnie zapoznać się z treścią całego prospektu emisyjnego, a w szczególności z czynnikami ryzyka związanymi z inwestowaniem w akcje Spółki. Wszelkie decyzje inwestycyjne dotyczące tych papierów wartościowych powinny być podejmowane po analizie treści całego prospektu emisyjnego, łącznie z aneksami do prospektu emisyjnego.

Artykuł dodał: Kamil Bielicki

 
Niniejszy materiał ma wyłącznie informacyjny charakter. Prospekt emisyjny stanowi jedyny prawnie wiążący dokument zawierający informacje o Spółce oraz o Ofercie Publicznej. Prospekt emisyjny jest dostępny na stronie internetowej spółki

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright by buduj.com.pl © 2006 - 2024

Developed by Brodex | projekt graficzny: Marcin Gleń
serwery tani hosting w aBajt