Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/index.php at 19 line
Buduj.com.pl - Portal budowlany
Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/ads/libraries/lib-db.inc.php at 76 line

Komfort życia - w biurze

Funkcjonalnie zaprojektowane biuro stanowi podstawę efektywnej i przyjemnej pracy.Przystępując zatem do tworzenia skomplikowanych projektów i wprowadzania innowacyjnych strategii powinniśmy zagwarantować sobie odpowiednie warunki. Jest to o tyle ważne, że każdego dnia w pracy spędzamy wiele godzin.

 Przy projektowaniu wnętrza powierzchni biurowej należy pamiętać o ergonomii, która pomaga w dostosowaniu otoczenia do właściwości fizycznych i psychicznych człowieka. Ważne jest bowiem, aby pracownik miał wystarczającą przestrzeń do wykonywania swoich obowiązków oraz odpowiednio dopasowane meble, takie jak biurko czy krzesło. Istotne jest także właściwe oświetlenie czy obniżenie poziomu natężenia hałasu.

Firmy coraz częściej przenoszą się do nowoczesnych budynków, często najwyższej klasy, gdzie mogą stworzyć ergonomiczne biuro. Co ważne, zadowolony podwładny to również wydajny pracownik.
 
Jasno i wygodnie
Nowoczesne biurowce, to najczęściej budynki ze szkła i stali. Dostęp dziennego światła do przestrzeni roboczej, niewątpliwie wpływa na komfort przebywających tam pracowników. Długotrwałe przebywanie w pomieszczeniu ze sztucznym oświetleniem, często doprowadza do przemęczenia wzroku, a w dłuższej perspektywie nawet do jego pogorszenia. Ogólna zasada przyjęta w ergonomii brzmi: im widniej, tym lepiej. W Polsce powszechne jest doświetlanie biurka lampkami punktowymi. Tymczasem nie jest to dobre rozwiązanie. Korzystniejsze jest światło rozproszone, które nie odbija się, zwłaszcza od białych kartek.
Coraz więcej firm wybierając sobie siedzibę decyduje się na biuro typu open-space, które pozwala na dowolne zaprojektowanie wynajmowanego pomieszczenia. – Otwarty plan kondygnacji umożliwia łatwą i elastyczną aranżację wnętrz oraz podział powierzchni zarówno dla dużych jak i małych najemców – mówi Maciej Modrowski, prezes spółki Górecka Projekt budującej biurowiec Skalar Office Center w Poznaniu. Poza tym firmy mogą same wybrać materiały potrzebne do wykończenia ich biura. - Dzięki podwieszanym sufitom i podniesionej podłodze najemcy mają pełną swobodę w prowadzeniu okablowania, przy jednoczesnym zachowaniu estetyki wnętrza. Sprzyja to większej efektywność wykorzystania przestrzeni i bezpieczeństwu pracowników – dodaje M. Modrowski. Tak przygotowane biuro musi zostać odpowiednio umeblowane, oczywiście najlepiej w oparciu o zasady ergonomii. Prawdą jest, że wygodny i dopasowany do kształtów człowieka fotel jest niezbędnym warunkiem efektywnej pracy. Istnieje zasada, mówiąca, żeby wszystkie elementy miały jak najwięcej możliwości regulacji wysokości czy kątów pochylenia. To z kolei owocuje funkcjonalnością stanowiska pracy i dostosowania go do indywidualnych potrzeb użytkownika. Badania przeprowadzone dla NIOSH (The National Institute for Occupational Safety and Health) pokazały, że zmiana mebli z klasycznych na dostosowane do zasad ergonomii, przekłada się na wzrost produktywności pracowników aż o 24 proc.. Pracodawcy coraz częściej zwracają uwagę na standard i wyposażenie biura. Wiele przedsiębiorstw za punkt honoru uznaje jasne, przestrzenne pomieszczenia i wygodne meble, a dbałość o ergonomiczne rozwiązania traktują jako jedną z najlepszych inwestycji w zasoby ludzkie swoich przedsiębiorstw.
 
Zadbaj o powietrze
Komfort pracy w biurze podwyższają nowoczesne systemy klimatyzacyjne na bieżąco wymieniające powietrze i utrzymujące optymalną temperaturę (20-24 stopnie C). – Zastosowanie w inwestycji nowoczesnych systemów klimatyzacyjnych i kontrola wilgotności powietrza poza zwiększonym komfortem pracy, pełnią również istotną funkcję ekonomiczną, albowiem dzięki systemowi kontroli BMS (Building Management Systems) można znacznie obniżyć koszty eksploatacji – wyjaśnia M. Modrowski. Dzięki informacjom pochodzącym z różnych elementów tego systemu, budynek może reagować na zmiany środowiska zarówno wewnątrz budynku, jak i na warunki atmosferyczne panujące na zewnątrz.
 
Stworzenie przyjaznego otoczenia pracy powinno być celem każdego przedsiębiorstwa. Pomimo, że wynajem biura klasy „A” kosztuje więcej niż powierzchni o niższym standardzie, coraz więcej przedsiębiorstw na polskim rynku uważa, że jest to koszt, który opłaca się ponieść. Funkcjonalność jaką niosą ze sobą tego typu budynki, przekłada się na efektywność pracowników.

Artykuł dodał: Kamil Bielicki

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright by buduj.com.pl © 2006 - 2024

Developed by Brodex | projekt graficzny: Marcin Gleń
serwery tani hosting w aBajt