Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/index.php at 19 line
Buduj.com.pl - Portal budowlany
Nr: #8192 Info: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/budujcom/public_html/ads/libraries/lib-db.inc.php at 76 line

Łączenie elementów konstrukcji samochodowych - wreszcie bez problemu

Producenci karetek, autobusów, pojazdów opancerzonych czy bankowozów już od dawna wykorzystują nowoczesne kleje elastyczne do łączenia wielu elementów konstrukcyjnych. Połączenia te są bardzo wytrzymałe, charakteryzuje je brak naprężeń, niekorzystnych zjawisk chemicznych i elektrostatycznych, zdolność tłumienia drgań i szybkie utwardzanie. Niskie koszty tych technologii sprawiają, że kleje poliuretanowe lub szczeliwa na bazie polimerów MS znajdują coraz więcej zastosowań nie tylko w dużych zakładach przemysłowych, ale również w specjalistycznej produkcji małoseryjnej. Za pomocą klejów tego typu możemy spajać ze sobą każdy rodzaj metalu, drewno, szkło i większość tworzyw sztucznych w różnych kombinacjach.

 Rosnący poziom wymagań technicznych i ekologicznych w przemyśle motoryzacyjnym, stoczniowym i lotniczym wymusił powstanie całej gamy hybrydowych mas klejących nowej generacji - łączących w sobie najlepsze cechy poliuretanów i silikonów, pozbawionych przy tym ich wad.

 
Kleje do połączeń strukturalnych na bazie polimerów MS®
 
Kleje na bazie MS POLYMER® nie zawierają izocyjanianów, silikonów i rozpuszczalników, dlatego mogą być stosowane w miejscach o np. szczególnych wymaganiach sanitarnych (także tam gdzie proces technologiczny zawiera malowanie). Mają dobrą odporność na wiele chemikaliów, same również nie oddziałują chemicznie na podłoże i nie przebarwiają materiałów porowatych. Dają się aplikować również w niskich temperaturach, nawet na elementach wilgotnych. W wielu przypadkach nie wymagają specjalnego przygotowywania podłoża, ponieważ zawierają "wbudowany" środek gruntujący. W porównaniu ze spoiwami poliuretanowymi są bardziej odporne na starzenie, wszelkie warunki atmosferyczne i promieniowanie UV. Z tego też powodu trwałość złącza klejowego tego typu jest często określana jako dłuższa niż okres eksploatacji samochodu.
  
W zależności od potrzeb użytkownik może otrzymać produkt charakteryzujący się specyficznymi cechami:
 
üznakomitymi właściwościami tixotropowymi przydatnymi przy wszelkich klejeniach pionowych (Soudaseal 215LM),
üzdolnością do przenoszenia znacznych ruchów mocowanych konstrukcji, tłumienia wibracji i szybkiego utwardzania (Soudaseal 235 SF, Soudaseal 240 FC),
üwysoką siłą spojenia początkowego, co pozwala na rezygnację z mocowań mechanicznych i jest wręcz wymagane tam, gdzie zachodzi konieczność natychmiastowego poddania elementu dalszej obróbce technologicznej (Soudaseal HT),  
 
 
üwydłużonym czasem otwartym  pozwalającym  sklejać  elementy   o dużej powierzchni (Soudaseal 260 CC),
üwybitną siłą spojenia (Soudaseal 270 HS).


Podstawowe zalety złącza klejowego przy produkcji pojazdów specjalnych
 
Za pojazdy specjalne uważamy samochody użytkowe z zabudowami izotermicznymi, chłodniami, kontenerami, przyczepami samowyładowczymi, pojazdy do przewozu zwierząt, bankowozy, pojazdy opancerzone, karetki pogotowia, autobusy. Przy ich produkcji realna jest konieczność łączenia wielu rodzajów materiałów o różnej rozszerzalności cieplnej, odporności na wilgoć, np. drewna, metalu i tworzywa sztucznego. Z reguły konstrukcje takie wykonywane są w wyspecjalizowanych zakładach, posiadających doświadczoną kadrę, ale pozbawionych - z racji ekonomicznych - wielu skomplikowanych instalacji i urządzeń – linii montażowych, obrabiarek, itd. Dlatego stosowanie elastycznej masy klejącej przy małoseryjnej produkcji zabudów specjalistycznych ma wiele zalet – zarówno ekonomicznych, jak i praktycznych:
üniweluje powstające w takich sytuacjach naprężenia, mogące doprowadzić do deformacji łączonych elementów,
üzapewnia absolutną szczelność połączenia (w przypadku sztywnego połączenia np. skręcanego jest to praktycznie niemożliwe),
üpozwala na korektę ustawienia łączonych elementów przez około pół godziny. Nitowanie lub skręcanie wymaga zrobienia (wykonania) otworów montażowych, które po zmianie ustawień, szpecą i osłabiają konstrukcję, a także wymagają dodatkowego zabezpieczenia,
üwycisza, tłumi drgania – na dziurawych polskich drogach duże powierzchnie ścian bocznych działają wręcz jak pudło rezonansowe. Wszelkie stuki i wibracje zostają zwielokrotnione wpływając na komfort pracy kierowcy i trwałość konstrukcji,
üeliminuje dodatkowe ogniska korozji w postaci otworów, nitów, śrub i spawów,
üpozytywnie wpływa na estetykę wykończenia konstrukcji. Masy hybrydowe nie kurczą się i nie zapadają w spoinie. Dają się malować wieloma farbami, w tym na bazie wodnej.
 
Używanie klejów na bazie polimerów MS w produkcji pojazdów specjalnych ma wiele zalet, począwszy od prostoty zastosowania poprzez niskokosztowość tej metody, na ekologii skończywszy. Coraz częściej zamiast uruchamiać rzeszę fachowców i specjalistyczne urządzenia problem z łączeniem elementów konstrukcji można wyeliminować dosłownie jednym kartuszem kleju. Czy to łatwiejsze i bardziej opłacalne? Zdecydowanie.
 
 
 
Produkty:
Soudaseal 215 LM – pojemność: kartusze290ml, folie 600ml,
Soudaseal 235 SF – pojemność: kartusze290ml, folie 600ml,
Soudaseal 240 FC – pojemność: kartusze290ml, folie 600ml,
Soudaseal HT       – pojemność: kartusze290ml, folie 600ml,
Soudaseal 260 CC – pojemność: kartusze290ml, folie 600ml,
Soudaseal 270 HS – pojemność: kartusze290ml, folie 600ml,

Artykuł dodał: Kamil Bielicki

Wszelkie prawa zastrzeżone. Copyright by buduj.com.pl © 2006 - 2024

Developed by Brodex | projekt graficzny: Marcin Gleń
serwery tani hosting w aBajt